Articole

Gripa

flu1Care sunt cele mai frecvente simptome ale GRIPEI?

Comparativ cu răceala simptomele gripei sunt mult mai severe, iar debutul bolii se face mult mai rapid. O parte din simptomatologia răcelii o întâlnim și la gripă, diferența dintre acestea fiind perioada și intensitatea simptomelor. Astfel gripa poate debuta cu dureri în gât puternice, însoțite de febră ( temperatură > 38°), însoțită de frisoane, dureri musculare, congestie nazală și în scurt timp tuse. În unele cazuri, acestea pot fi însoțite de vărsături sau diaree. Starea generală a persoanei afectate este mult mai alterată în comparație cu cea a unei persoane răcite. Dacă în cazul răcelii simptomele se îmbunătățesc după 2 -3 zile, în cazul gripei, sub tratament se observă o îmbunătățire a lor doar după 4 – 5 zile, dar cel mai frecvent o îmbunătățire a stării de sănătate se simte la doar  7 – 8 zile. Comparativ cu răceala, gripa poate avea și complicații, cea mai întâlnită fiind pneumonia, prezentă în special la persoanele vârstnice, dar și la persoane tinere care au imunitate scăzută, care nu apelează la medic pentru un tratament adecvat sau care nu respectă tratamentul recomandat. Primul simptom care apare în cazul unei pneumonii ce succede gripa este reapariția febrei după 1-2 zile fără febră.

În cazul gripei este obligatorie vizita la medicul tău de familie și respectarea tratamentului dat de acesta. Este foarte important să-i comunicați acestuia orice înrăutățire a stării de sănătate pentru a nu ajunge la alte complicații sau internare în spital.

La fel ca și în cazul răcelii, virusurile gripale se transmit prin membranele mucoase ale nasului, ochilor sau gurii. De aceea în perioadele reci când aceștia sunt prezenți este indicată o igienă mult mai atentă, iar în cadrul colectivităților este recomandată vaccinarea antigripală.

Răceală sau Gripă?

De unde știi dacă ai răcit sau ești gripat? Așa cum ai văzut simptomatologia este asemănătoare, dar cu siguranță există ceva care face diferența și acel ceva este temperatura corpului!

Foarte rar în cazul răcelilor apare febra (numim febră, dacă temperatura corpului depășește 38°), însă în cazul gripei aceasta este prezentă și de multe ori la valori de peste 39,5° ce aduce acea stare de oboseală și slăbiciune.

Pentru a veni în ajutorul tău, mâine îți voi da un tabel care te ajută să diferențiezi răceala de gripă!

gripă vs răceală

1 gând despre „Gripa”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )