Articole

Răceală sau gripă?

racealaCând stănuți, tușești, ai temperatură, dureri musculare, îți simți tot corpul amorțit, de unde știi că simptomele sunt date de răceală sau gripă? Este foarte important să știi să faci diferența între acestea. Răceala este o afecțiune mai ușoară față de gripă. În timp ce simptomele răcelii te țin la pat o zi – două, simptomele gripei sunt mult ample, iar perioada de boală poate dura până la o săptămână. Gripa poate provoca complicații, fiind necesară de cele mai multe ori spitalizarea.

1. Care sunt cele mai comune simptome ale răcelii?

Cel mai fecvent, răceala începe cu o durere în gât care poate ține pâna la doua zile, urmată congestie nazală și secreții nazale abundente în următoarele zile, iar în a patra, a cincea zi tuse. Febra este mai puțin prezentă la adulți, probabil o ușoară subfebrilitate (temperatura între 37°- 37,5°) în primele zile, dar fecventă la copii. Secrețiile nazale sunt apoase în cazul răcelilor, devenind în următoarele zile mai vâscoase, acest aspect neînsemnând că s-a dezvoltat o infecție bacteriană, ci fiind o reacție normală.

Sunt sute de viruși care pot cauza simptome diferite…

2. Cât timp simți simptomele răcelii?

De regulă, răceala ține o săptămană. În primele trei zile simptomele sunt mult amplificate, ceea ce duce la o stare de rău și neputință, dar este și perioada în care suntem contagioși. În această perioadă putem transmite răceala cu ușurință celor din jurul nostru, așa că recomandarea noastră este ca primele zile să le petreceți acasă, odihnindu-vă.                  Dacă simptomele nu se imbunătățesc în cel mult o săptămână, cel mai probabil ai o infecție bacteriană, iar asta înseamnă tratament cu antibiotic, deci o vizită la medicul tău de familie.

Urmează GRIPA….

2 gânduri despre „Răceală sau gripă?”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s